Saturday, May 19, 2012

Newfound Love

Well, it's not really new.
I've known it for so long.
It's not really newly discovered.

Unsa kaha na?
Wanna know?
READ below.^_^

Background sa.hihi
----
Sa una, pirmi na ako makadungog ng conversations in Bisaya.
Gikan sa Iligan ang akong mama, mao na bisaya sya.
Ang akong Papa, Ilokano pero nagtrabaho sya sa Mindanao for how many years  mao na iya nakat-on ang bisaya.
Ang akong ateng magulang, kabalo sya magbisaya kay ning-dako man sya sa Iligan. Nag-stay pud sya didto nung 20+ gulang na sya.
Ang ika-duha nako nga ate, kamao pud. Nag-serve sya ng mission sa Butuan Mission for 18 months, mao na master kay sya.
Si Alberto Jr, didto pud nag-eskwela sa Iligan. Nag-stay sya didto for 1 year. Hilomon man gyud to sya, ambot lang if master na sya mag-bisaya.

Ako? ^_^

Tungod sa akong pamilya na kabalo mag-bisaya, nakasabot na kog bisaya sa una pa. Pero kanang bisaya na "tsismis" ra. Kay mao man ang pirmi nako madunggan sa among silingan. Sa balay, dili man sila mag-usap in Bisaya, pure Tagalog and salita sa balay. Naa pud koy mga kaklase na gikan sa Vis-Min. Malingaw kog maminaw sa ila na nag-istorya kay nindot paminawon para sa akong dalunggan ang Bisaya. Usahay kay magsulti pud ko ng uban nga expressions sa Bisaya:

"Unsa man na uy!"
"Pastilan"
"Pag sure diha uy!"
"Dugaya nimo uy.."

Makasabot man jud ko, pero kanang "tsismis" type conversations ra.

--

So, balik na ta.
Nganung newfound love nako ang Bisaya?
Ambot.hihi
Pero ganahan kog makipag-istorya in Bisaya.
Sa una kay maulaw man ko na sayop ang akong mga isulti unya pagtawanan ko ng mga tao. Pero ayos ra, part man talaga yun e.
Nalipay pud ko sa akong mga kauban sa METP na sila ang pirmi magtudlo sa akoa, lalo na sa akong roommate na gihimo pa niyang business ang pagtudlo sa akoa: PISO per TAGALOG WORD.
Maruis kaayo. Pero ayos ra. Mas naningkamot ako na magkat-on ug todo.
Karon, Bisaya na kay ko.hihi
Dili ko maulaw na magsalita in Bisaya kahit nasa Manila ako.

Kabalo ko na blessings ni, na paspas ko nakabalo unsaon mag-istorya in Bisaya.
Never ako maulaw na mag-istorya in Bisaya kay nindot ni nga language.
My newfound love: Bisaya. ^_^
Ikaw, unsay imong newfound love karon?=)


1 comment:

  1. try lang ko mag-comment.
    Ingon ni Mami Borbs, di daw sya maka-comment ey..^_^

    ReplyDelete